براونی با سس شکلات و طعمی فوق العاده خوشمزه

مواد لازم براونی با سس شکلاتبراونی با سس شکلات

براونی با سس شکلات


کره     ½ پیمانه
شکلات کم شیرین     240 گرم
شکر     ½ 1 پیمانه
تخم مرغ     4 عدد بزرگ
وانیل خالص     1 قاشق چایخوری
آرد     ¾ پیمانه
نمک     ½ قاشق چایخوری

 

براونی 

طرز تهیه براونی با سس شکلات


    فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. کمی کره را داخل ظرف مناسب فر می مالیم تا چرب شود. کاغذ شیرینی پزی را کف ظرف پهن می کنیم به طوری که از هر طرف آن به اندازه 2.5 سانتیمتر بالا بیاید. ظرف آماده شده را کنار می گذاریم. یک قابلمه بزرگ را پر از آب می کنیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. شکلات و کره را داخل یک بشقاب مناسب می ریزیم و آن بشقاب را روی قابلمه آب در حال جوشیدن قرار می دهیم تا با حرارت آب در حال جوش، شکلات و کره کاملاً ذوب شود که حدوداً 7 دقیقه طول می کشد. سپس آن را از روی حرارت برداشته و به مدت 10 الی 15 دقیقه در دمای اتاق می گذاریم.
    شکر را داخل مخلوط کره و شکلات می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را کاملاً مخلوط می کنیم. پس از اینکه تمام تخم مرغ ها را اضافه کردیم، وانیل را اضافه کرده مخلوط می کنیم و سپس آرد و نمک را به آرامی اضافه می نماییم.
    مایه را داخل قالبی که از قبل آماده کرده ایم ریخته و روی سطح آن را صاف می کنیم. سپس آن را به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر داغ می گذاریم تا بپزد و اگر خلال دندانی داخل آن فرو کنیم فقط مقدار کمی از مواد به آن بچسبد. سپس آن را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود.
    با یک چاقو دور کیک را از ظرف جدا می کنیم و با کمک کاغذ کف ظرف، آن را از ظرف فر خارج کرده و به قطعات 5 سانتیمتری برش می دهیم. می توانید این براونی را به همراه سس شکلات و بستنی سرو نماییم. در صورت تمایل می توانید این نوع براونی را تا 3 روز در یک ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری نمایید.
 

براونی با سس شکلات

نکات تکمیلی در مورد براونی با سس شکلات

براونی با سس شکلات جزو کیک و شیرینی - انواع کیک میباشد 
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه 
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه میباشد .
براونی با سس شکلات را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید . 
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 10 نفر مناسب میباشد .

طرز تهیه نان شیرمال
طرز تهیه کمپوت انبه خانگی خوش طعم و خوشمزه
طرز تهیه قهوه با پشمک
طرز تهیه کاپوچینو خامه ای
توپک مرغ و چوب شور

منبع: نمناک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.